Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Arlandataxi hittar inte i Västerås!

Under perioden juli-november 2004 får vi en
liten försmak på vad det innnebär att inte ha en
reguljär flyglinje mellan Västerås och SAS:s internationella nav i Köpenhamn.

Annons

Förutom alla upprörda internationella säljare på olika bolag i staden som måste åka till Arlanda för att komma ut till sina internationella kunder, så börjar det nedlagda

affärsflyget till och från Västerås få effekter på de internationella kunderna till Västeråsföretagen.

Två dagar i rad har jag på väg till jobbet mött stressade taxichaufförer från Arlanda som med

irriterade internationella kunder i baksätet, frågat förbipasserande om kundens besöksadress i Västerås.

Utan moderna GPS-system i bilen och utan lokalkännedom i Västerås så erbjudes den utländske gästen i Västerås en lång och dyr taxiresa i värmen (+ 28 C) från Arlanda med kaos och virrvarr i slutändan om vart i Västerås kunden skall åka.

Är det så vi vill välkomna gäster som vill spendera sina miljoner och miljarder på en leverantör från Västerås?

Vi skickar med varje kulturbesökare på Konserthuset eller Länsteatern cirka 800 kronor per person och föreställning i den kulturella världen.

Samma subvention till flygreserären på Hässlö är cirka 80 kronor. Vad är logiken med att kräva en nedläggning av en samhällsnyttig verksamhet som kostar bara en tiondel av en annan nyttig samhällsverksamhet?

EVERT JONSSON

vd för Teknikbyn i Västerås

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel
Annons
Annons