Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Därför tar vi betalt för parkeringar

Annons

Svar till insändarskribenten Skäms! som undrar hur vi på Mimer kan höja parkeringsavgifterna utan att kommunicera med hyresgästerna.

På vissa bostadsområden har vi tidigare inte tagit betalt för parkeringsplatser. Det har inneburit att skötsel, som exempelvis målning, sandning och snöröjning, kostat oss mer än vad vi totalt fått in i avgifter. Från och med 2018 behöver vi därför börja ta betalt för användningen av våra parkeringar och i vissa fall höja avgiften.

Information om förändringen har gått ut via brev till berörda hyresgäster. Det finns också beskrivet på vår hemsida, våra sociala medier samt att vi berättat om detta i många av de lokala medierna. Det första bostadsområdet som får ändrade parkeringsavgifter är Bäckby med start 1 februari. Hyresgästerna där fick information i början av december. Övriga hyresgäster kommer att få mer detaljerad information i god tid innan införandet av avgifterna på deras område.

I november hade vi alltså inte gått ut med informationen kring förändringen och kunde därför inte heller informera om detta vid kontraktsskrivning. Är du inte nöjd går det bra att makulera kontraktet. Kontakta i så fall vårt kundcenter.

Gustav Hanstad

Fastighetschef

Bostads AB Mimer

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons
Annons
Annons