Main logo
Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Riksbyggen stärkte sin kundtjänst med teater – nu kommer en bok om arbetet

Riksbyggen lät medarbetarna i kundtjänsten jobba med improvisationsteater. Det gav bra resultat i kundbemötandet. Nu kommer en ny bok där arbetet presenteras.

Annons

Foto: Kultur & Näringsliv

På Riksbyggens Servicecenter arbetar närmare 270 anställda, varav cirka 190 i Västerås. Servicecentret har ett stort administrationsflöde. Förutom cirka 4.000 dagliga kundkontakter sköter man också avisering av månadsavgifter och hyror för cirka 3.400 bostadsrättsföreningar och hyresrättslägenheter runt om i landet.

För att att utveckla och förbättra kundservicen ytterligare tog Riksbyggen hjälp av Kulturstiftelsen Arty i Västerås.

– För att utveckla kundbemötandet ytterligare ett snäpp provade vi improvisationsteater som en hjälp på vägen. Det visade sig vara både effektivt och roligt och ledde till många avväpnande diskussioner och högt i tak, säger Gunilla Lidgren, chef för Riksbyggens Servicecenter i ett pressmeddelande.

Satsningen där man har använt kultur för att skapa bättre kundbemötande kommer nu också att presenteras i bokform. På fredagen den 17 november släpper medlemsföreningen Kultur & Näringsliv den första boken av serien "Kultur för tillväxt" och där presenterar arbetet. Boksläppet sker på Västmanlands Teater innan genrepet av Broarna i Madison County.

Annons
Annons
Annons