Annons

Annons

Annons

Kallt, dyrt och ingen fungerande hiss

Bild: TT

Annons

Min familj har haft en jobbig tid med en privat hyresvärd och sökte oss efter knappt ett år till Ikano Fastigheter för att få en annan trygghet trodde vi. Det började med att vi inte fick någon parkering (har man tur kan det finnas plats ute på gatan), hissen skulle byggas om och vi ska få en kompensation på 5 procent av hyran (det blir knappt 400 kr) för att vi inte kan använda hissen på 24 dagar. Vi bor på våning 8 och har en dotter som går på förskola och en höggravid fru...

Annons

Annons

Vi fastnade i hissen ett antal gånger under "inkörningsperioden" som det kallades för. Hyran höjdes precis med 350 kr/månad.

När vi flyttade in i januari 2018 så hade vi 16,7 grader i lägenheten och efter fjärde gången som de luftade elementen så satte de in elelement som lösning (detta var en lösning som används i Stockholm och Ikano skulle stå för kostnaden av den extra elförbrukningen men det har de inte gjort). All el i lägenheten går på samma slinga så när vi tvättar kan vi inte använda tekokaren samtidigt eller tekokaren och brödrosten för då går proppen.

Är det så här det ska vara, man ska vara glad att man har tak över huvudet och inte så mycket mer för 8321 kr/månad?

Besviken hyresgäst

Svar direkt. Hos oss på Ikano Bostad försöker vi alltid informera i tid och föra en dialog med våra hyresgäster. Det är alltid tråkigt när det visar sig att dialogen inte har fungerat och att vi inte har kunnat motsvara den boendes förväntningar.

Vår ambition är att ni framåt ska få en mer positiv upplevelse av er boendesituation.

Mika Piiroinen

Förvaltare Ikano Bostad

Inbäddat innehåll

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan