Annons

Annons

Annons

Annons

Insändare
Regionen – se över systemet

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Annons

Jag är ordentligt trött på Region Västmanlands inkonsekventa funktioner när det gäller kallelser, bokade tider, sms-påminnelser och kontaktvägar. Vissa mottagningar har digitala kallelser, andra skickar ut papper, vissa mottagningar har sms-påminnelser, vissa inte. Men där skiljer det sig åt inom mottagningarna också, då det skickas påminnelser till läkarbesök men inte till besök hos specialistsjuksköterskor.

Annons

Annons

I 1177-appen finns en flik där man ska kunna se vilka bokade tider man har, men endast ett fåtal visas där.

Det går inte att kontakta vårdcentralen via 1177-appen utan att först svara på en massa irrelevanta frågor. Om man bara behöver fråga något, utan att man är sjuk, så finns ingen funktion för det.

Eftersom det nästan är omöjligt att få en telefontid samma dag om man ringer efter kl 8 på morgonen måste man alltså tröska sig igenom hela frågeformuläret.

Jag är noga, skriver upp alla tider i min kalender, men lyckades glömma en, och det blev dyrt.

Region Västmanland måste se över hela systemet och göra det likvärdigt för alla mottagningar och alla vårdgivare, för det är en snårig djungel med alla olika vägar in.

Trött patient, 450 spänn fattigare på grund av missad tid

Annons

Annons

Till toppen av sidan