Annons

Annons

Annons

Insändare
Allt för att skapa bästa möjliga möte

Text

Detta är en insändare.Åsikterna är skribentens egna.

Bild: Maria Slagbrand

Annons

Svar på inlägget "En försämring för kunden", VLT den 21 november.

Kontaktcenter är hela stadens gemensamma väg in, vilket resulterar att väntetiderna kan variera beroende på dag i veckan och tid på dygnet.

De som arbetar med frågor kopplade till äldre, personer med funktionsnedsättningar och överförmyndarfrågor hanterar en otrolig bredd av frågor och funderingar. Ibland är det komplexa frågeställningar som kräver en längre svarstid – allt för att skapa bästa möjliga möte och skapa tydlighet och trygghet för den som ställer frågan.

Annons

Annons

Biståndshandläggarna ringer upp så fort de har möjlighet efter att kontaktcenter förmedlat till biståndsenheten äldreomsorg.

Vi är medvetna om att det ibland dröjer innan svar ges och vi jobbar aktivt för att hålla svarstiderna nere.

Kontaktcenter och biståndsenheten äldreomsorg har ett tätt samarbete och tillsammans försöker vi hela tiden utveckla vår tillgänglighet och service.

Kontaktcenter och biståndsenheten äldreomsorg håller i detta nu på med rekryteringar för att kunna stärka upp än mer när det gäller äldrefrågor.

Karin Andreasson

Enhetschef biståndsenheten äldreomsorg

Zaidy Holesäter

Enhetschef kontaktcenter

Annons

Annons

Nästa artikel under annonsen

Till toppen av sidan