Daniel Nordström skriver som svar på en insändare ("Ett svar så man baxnar") den 11:e januari: "hockeyintresset är enormt mycket högre hos våra läsare" (han jämför då med VSK bandy).
Detta är inte så konstigt - VLT styr ju mot detta. VLT triggar upp intresset varje dag med sina dagliga reportage om VIK hockey. Det är självklart att dessa dagliga "VIK hockey-artiklar" påverkar att "hockeyintresset är enormt mycket högre hos våra läsare" (som Daniel Nordström skriver).
Annons
Annons
För många år sedan var jag med och arrangerade ett motionslopp som hette "Fordmilen". För att få deltagare så annonserade vi i VLT, men när VLT skrev artiklar om "Fordmilen" så märkte vi direkt ett större intresse för motionsloppet.
Redaktionell text är mycket mer säljande än en annons - precis detta får VIK hockey dagligen (helt gratis) till skillnad mot VSK bandy och andra idrottsklubbar.
"Allt går att sälja med mördande reklam" har man hört, men redaktionell text är betydligt mer säljande.
Jan-Yngve Swenson