Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Grannen fick hennes samtal

När Teliakunden, som vi kan kalla Anna, fick fel på både telefonen och internet ringde hon Telias felanmälan. Men det hjälpte inte. Nu hamnar hennes samtal hos grannen i stället.

Annons

Anna är ordentligt upprörd vid det här laget. Det har gått tio dagar sedan det första felet uppstod.

– Det skrapade i luren och jag kom inte ut på internet, berättar Anna.

Telia meddelade via sms att felet var åtgärdat. Men det var då problemen började på allvar. Teknikern hade korskopplat abonnemangen med en granne som fick familjens telefonsamtal och tvärtom.

– Jag felanmälde flera gånger men kundtjänst sa att de inte kunde se mina tidigare anmälningar. Vill de slippa ersättningskravet eller vad är det frågan om, undrar Anna.

Hans G Larsson som är informationschef på Telia beklagar det inträffade.

– Jag kan se att felanmälan gjorts och att teknikerna gjort fel. Det är Skanova som äger nätet och det är deras tekniker som gör jobbet.

– I och med att kunden gjorde felanmälan igen, så hamnade jobbet sist i kön, fortsätter han. Men där borde Telias kundtjänst ha reklamerat felet i stället, Då hade det blivit åtgärdat på en gång. Vi tar på oss ansvaret för det.

Hans G Larsson ringde upp lite senare och meddelade att han varit i kontakt med Skanova som lovade att åtgärda felet senast nästa dag. När VLT kontrollerar nästa dag så är problemet åtgärdat.

– Det är skrämmande att det får gå till på det här sättet. Jag har känt mig helt frustrerad, replikerar Anna.

– På Telias kundtjänst uppgav de att de inte kunde se mina felanmälningar. Men bevisligen kunde Telias informationsavdelning det.

– Nu utgår jag från att vi får ersättning.

Mer läsning

Annons