Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Har du uppmärksammat fruttis nya tutti-förpackningar?

Nu byter Risifrutti namn på 2 miljoner förpackningar för att stödja Bröstcancerfondens arbete. Syftet är att uppmärksamma hur svårt det kan vara att upptäcka bröstcancer.

Annons

Smaken är densamma, jordgubb och hallon. Det som skiljer förpackningarna åt är namnet. Namnbytet är ett sätt att uppmärksamma och påminna om hur viktigt det är att kolla sin bröst en extra gång.

Totalt ska 2 miljoner förpackningar under augusti och september byta namn från frutti till tutti.

– Genom att byta ut namnet på förpackningarna från Risifrutti till Risitutti vill vi uppmärksamma och sprida kunskap om bröstcancer samtidigt som vi stödjer Bröstcancerfonden och deras viktiga arbete med att uppmana kvinnor att kolla en extra gång – för just det kan göra hela skillnaden, säger Alia Jassim, Brand Manager i ett pressmeddelande.

Tanken är att det ska finnas både frutti och tutti i kyldisken.

– Vi är jätteglada över samarbetet med Risifrutti. Kampanjen #kollaenextragång riktar ljuset mot en av våra hjärtefrågor: självundersökning. Vi vet att tidig upptäckt räddar liv. Och vi vet att det kan ta tid att få till en god vana. Ju förr en kvinna lär känna sina bröst, desto bättre – i syfte att upptäcka eventuella förändringar i ett så tidigt skede som möjligt, säger Marit Jenset generalsekreterare på BRO och Bröstcancerfonden.

Läs också: Nina fick bröstcancer – berättar om resan i blogg

Mer läsning

Annons