Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Mimer: Bökig situation, du kan drabbas oförskyllt

Det tar tid att reda ut hur omfattande skadorna efter en brand är. Många personer i olika roller är inblandade och ännu finns inga besked eller svar att ge. Det säger Eva Favaro, marknadschef på Mimer.

Annons

– Det är en bökig situation, och ibland drabbas man oförskyllt, säger Eva Favaro.

Hennes budskap är att Mimer gör allt de kan för att hjälpa dem som drabbats av branden förra veckan.

Är det rimligt att behöva ringa runt så mycket?

– Nej. Nu känner inte jag till hela situationen, men det är tråkigt om kommunikationen inte fungerat. Vi får se till att träffa henne och prata om vad som hänt.

I den bästa av världar ska den drabbade ringa sitt försäkringsbolag, som i sin tur kontaktar hyresvärden och sköter dialogen om vad som ska göras och av vem. Men i verkligheten har hyresvärden ofta regelbunden kontakt med sin hyresgäst också, det faller sig naturligt.

Enligt Favaro hade Folksam ännu i tisdags inte tagit kontakt med Mimer om Marias lägenheten.

Om det skulle bli aktuellt med evakuering lovar Eva Favaro att Mimer ska gör sitt yttersta för att hjälpa till.

Mer läsning

Annons