Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Bulbus trampar för marknadsföring

Under en kurs i Ung företagsamhet blev de fyra ungdomarna Adam Breitholtz, Hannes Granberg, Alexander Tomczak och Alex Andersson sugna på att starta eget. Nu har de tagit studenten och hoppas på att kunna försörja sig på sitt företag.

Annons

Företaget Bulbus marketing drivs av de fyra nyblivna studenterna Adam Breitholtz, Hannes Granberg, Alexander Tomczak och Alex Andersson från ABB industrigymnasium.

Enligt företaget Bulbus marketing har de som grundidé att göra innovativa och ”smått galna” marknadsföringslösningar för att väcka stor uppmärksamhet.

– Det gäller att göra något som ingen annan gjort innan. Man måste sticka ut, säger en av grundarna Adam Breitholtz.

Första kunden fick företaget under finbilscruisingen på Power Meet. Då cyklade de iklädda kroppsstrumpor tillsammans med en skylt där kunden Biltema fick synas.

– Det var jäkligt häftigt vilka reaktioner vi fick. Människor applåderade och blev väldigt glada bara av att se oss.

Just nu letar de efter nya kunder och konceptet är att fortsätta cykla ett tag till.

– Det är klart att vi måste utveckla oss. Skulle vi göra samma grej för evigt så skulle ju människor tröttna. Det gäller att hela tiden överraska.

Annons