Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Cajsa visste mer om reklamdiskussionen

Artikel 58 av 300
Nostalgi - 60-talet
Visa alla artiklar

Fotografier från en diskussion om reklam från 1969. Berätta gärna om du vet mer! Och mer visste Cajsa Muellern-Harvig.

Annons

- Diskussionen handlar om en sanering av reklambranschen. Herrarna kommer jag inte ihåg vilka de är, men då var jag ordförande för PR-kommittén för Västerås, berättar Cajsa Muellern-Harvig.

Cajsa ger bakgrunden, samhållskritikern och miljödebattören Gillberg gjorde en slags eriksgata genom Sverige för att diskutera reklam och reklamens innehåll.

Cajsa Muellern-Harvig skrev ett referat av den debatten till en branschtidning för reklammänniskor. VLT tyckte det var så intressant att det blev en egen serie i Länstidningen.

- Jag kommer ihåg att rubriken var: Ska reklamfolk skämmas?

- Det handlade mycket om svält kontra lyxkonsumtion. Diskussionen som väcktes i reklambranschen blev så häftig att det senare anordnades kurser, en slags utbildning för reklambranschen.

Reklamförbundet certifierade reklamutgivare.

Men allt det här räknar Cajsa till sitt "förra liv". I sitt nuvarande liv är hon etablerad konstnär.

- Det var så kul, jag satt och tittade på vlt på min ipad, och helt plötsligt fick jag syn på en bild av mig själv!

Annons