Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Vi följer VIK från insidan hela säsongen – med största hockeysatsningen någonsin: "Ett givet val för oss"

Direktrapporter från varenda träning, dokumentärer och djupgående reportage.
Följ med oss på insidan av VIK - varje dag
Den här säsongen bevakar vi givetvis varje skär som laget tar.

Annons
Foto: Bildbyrån/Tobias Sterner

Surahallen, 20 september 2017.

Andra omgången i västra hockeyettan, snart slut på andra perioden. VIK har bara 0-0 mot Surahammar när Alexander Nilsson-Lindelöf får pucken mellan cirklarna. Han siktar och prickskjuter 0-1 bakom Anders Olsson i hemmakassen. VIK-fansen andas ut för en stund. Det kanske kan bli nåt ändå, det här.

Och det blev det, sannerligen.

Idag, drygt ett år senare, har VIK tagit sig tillbaka till Hockeyallsvenskan efter en makalös vår.

Nu går vi på insidan av VIK med djupare reportage, dokumentärer och direktrapporter från alla träningar.

- Läsarna kan förvänta sig den hårdaste och närmaste bevakningen av VIK någonsin. Förutom att den normala bevakningen intensifieras, kommer man kunna följa allt som händer i klubben i dagliga liverapporter, veckoprogram och inte minst dokumentärserien #insideVIK där vi bokstavligen är med överallt, säger Peter Hoffström som är redaktör för satsningen tillsammans med Oliver Åbonde.

VLT Sport med Peter Hoffström och Oliver Åbonde bevakar VIK från insidan den här säsongen.

Rent sportsligt, vilka förväntningar har du på lagets säsong?

– Klubben har själva satt en målsättning om topp åtta. Det är kaxigt för att vara nykomling och det ska bli oerhört intressant att följa kampen om att nå dit. Supportrarnas förväntningar, eller snarare krav, är att spelarna ger allt för klubbmärket i varje match. Det kan räcka långt.

Vad kommer vi skriva och prata mest om, tror du?

– Bland supportrar är snackisen alltid vilka spelare som kan lämna och vilka värvningar klubben kan tänkas göra. Det lär inte förändras. Målskyttet har varit en snackis under försäsongen. Sen har jag en känsla av att VIK kommer inleda säsongen oerhört inspirerat som nykomling och ta en rad tunga skalper, säger Peter Hoffström.

Mattias Wallström, ansvarig för sportens affärsutveckling på Mittmedia, kommenterar satsningen:

– Det är ett givet val för oss. Hockeyn engagerar våra kunder på ett sätt som få andra ämnen kan mäta sig med. Vi har visserligen satsat stora resurser tidigare också, men nu tar vi det till en nivå till.

– Vårt löfte till fansen är att vi kommer leverera minst en story varje dag om VIK. Dessutom får man som kund hos oss tillgång till appen och sajten Hockeypuls, som berättar om det hetaste i hockey-Sverige och är ett perfekt komplement till den lokala bevakningen. Om man gillar hockey, och VIK i synnerhet, så törs jag lova att man inte blir besviken om man hänger med oss i vinter.

Fotnot: Namnet på satsningen är det starka lokala namnet #InsideVIK.

Fredrik Johansson klev fram och sköt VIK till allsvenskan i våras. Orkar
Annons