Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Besviken på Telia

Apropå Telias nya kampanj "Vi har Sveriges nöjdaste kunder".

Efter idogt telefonringade från Telias försäljare accepterade jag deras erbjudande om den ”bästa” bredbandslösning i Sverige. Avtalet blev påskrivet i mitten på februari 2020 och ett nytt bredband som ersätter den befintliga (välfungerande) från Comhem ska installeras i mitten av april.

Den 15 april försökte jag ersätta den gamla routern med den nya från Telia. Instruktionen följdes till punkt och pricka, men ingen uppkoppling. Telefon till Telias kundtjänst, väntan i kö cirka en timme, därefter en ny övning med från och påkoppling gånger tre. Inget resultat, man lovar att kolla om signalen kommer fram via fiber. Jag får löfte om att personen från support ska höra av sig, men ingen som kontaktar mig igen.

Nästa dag samma procedur, telefonkö, frågor om uppkoppling, förslag, att stänga av, att koppla på och löfte om att tekniker kommer in och åtgärdar problem.

Det har gått cirka sex veckor med ytterligare påringningar, väntan, tomma löften och företaget som skryter med de nöjdaste kunder kan inte räkna mig i denna tappra skara. Kan någon ansvarig inom Telias ledning kan ge mig besked. Hur fungerar garantin? Hur länge ska jag vänta med hjälp med uppkopplingen? Bör jag återgå till Comhem? I de coronatider, när all arbetet bör skötas helst hemifrån måste Telia ta sitt ansvar.

Ytterligare en besviken kund

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare