Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Dålig organisation på ögonkliniken

Annons

Jag har tyvärr haft oturen att behöva besöka Ögonkliniken på Västerås sjukhus. Ringde i onsdags morse för att få en samtalstid med sköterska. Blev uppringd torsdag morgon. Ett dygns väntan för att få en samtalstid!

Har även, två gånger, vid besök på sjukhuset blivit placerad i fel väntrum, vilket inneburit lång väntetid, upp till 1 timme. Då jag frågat i receptionen vad förseningen beror på, har jag uppmanats att bara ha ”is i magen ” och invänta doktorn.

Vid ett tillfälle kom ett ungt utländskt par in i väntrummet och väntade på tolk. Då sköterskan sammanförde tolken med paret visade det sig att tolk från fel land var inringd. Paret uppmanades att gå till receptionen och få sina pengar tillbaka och boka en ny tid. Sköterska bad om ursäkt för misstaget.

Att regionen har ekonomiska problem har vi läst om i VLT och förklaringen kanske bland annat ligger i en dålig organisation på kliniken.

Orolig patient

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare