Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Flixbus lämnade oss i sticket!

Reseföretaget: "Riktigt tråkigt när förseningar inträffar"

Annons

Vi hade bokat biljetter hem till Västerås från Arlanda måndag 17 juni klockan 22.14. Vi var där över en halvtimme innan avgångstid, och väntade tillsammans med fler resenärer. Ingen buss dök upp! Men på Flixbus hemsida stod att bussen var "i tid"!

20 minuter senare kom slutligen Nettbuss förbi och vi fick åka med dem på våra Flixbus-biljetter. Tack och lov! Det var sista Nettbusssen för dagen, och vem vet om nästa Flixbus hade dykt upp?

Detta känns ju väldigt fel, speciellt eftersom vi angav våra telefonnummer för varje plats vi bokade, och ingen hörde av sig ändå! Flixbus kundtjänst var stängd för dagen!

Aldrig mer Flixbus!

SVAR DIREKT

Enligt Flixbus färduppgifter var bussen från Arlanda till Västerås tyvärr 20 minuter försenad. Vi ser att 6 personer har blivit incheckade vid Arlanda, men också att 6 personer uteblev. Det är förstås riktigt tråkigt när förseningar inträffar och när kommunikationen inte når resenärerna som den skall.

Enligt regel skickar Flixbus information till passagerarna via SMS, mail eller push-notiser så snart en avvikelse är känd. Vi kommer att se över detta internt och självklart kompensera passagerarna för biljetterna. Vi beklagar så mycket för besväret som förseningen orsakade.

Jelena Jovanovic

pressansvarig

Flixbus Sverige

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons