Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Fruktansvärt dålig service på röntgen

Annons

Då jag den 19 november kom till Hälla röntgen med en remiss och svåra ryggsmärtor fanns i undersökningsrummet endast en operatör. Jag blev tillsagd att lägga mig på rygg på britsen. Det fanns inget stöd att hålla sig i och jag fick veta och hen fick inte hjälpa mig på något som helst sätt.

Eftersom jag behövt 40 minuter att komma ur sängen på morgonen bävade jag.

Röntgenproceduren blev som väntat en mardröm men då jag sedan skulle ta mig upp fanns det varken stöd eller annan hjälp att få.

Min sambo kom in och försökte hjälpa mig men eftersom han drabbats av diskbråck kunde och fick han inte ge rätt hjälp.

Är det rimligt att Unilabs Hälla Västerås har så dålig service att där varken finns personal eller hjälpmedel för den behövande?

Anna-Britta

Svar direkt!

Vi beklagar att du haft en negativ upplevelse på en av våra röntgenmottagningar.

För oss på Unilabs är det väldigt viktigt att du som patient känner dig trygg när du genomgår en undersökning. Självklart ska det finnas tillräckliga hjälpmedel på plats för att säkerställa det. Oavsett orsak verkar vi har brustit på den punkten i det här fallet, vi beklagar detta.

Helen Häggström

Verksamhetschef Unilabs Radiologi Sverige

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare