Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Grattis Mälarenergi – men ingen uppdatering på hela dagen

Annons

Grattis Mälarenergi som blivit näst bäst i Sverige gällande kundservice. Här kommer några tips så kanske ni kan bli bäst i nästa mätning.

Den 13 januari ungefär klockan 5 fick vi ett avbrott i vattenförsörjningen. Vid 7-tiden loggade jag in på driftsinformation och kunde se vilka områden läckan omfattade. Där kunde man läsa att felsökning pågår, att åtgärd och beräknad sluttid ej kan bedömas för tillfället. Det är okej, det tar ju tid att hitta felet, planera åtgärder och så vidare. Problemet var bara att denna information ej uppdaterades under hela dagen så man visste inte om det hände något i ärendet. Det blev svårt att planera dagen.

På eftermiddagen ringde jag kundtjänst och talade med en mycket trevlig dam men de hade ingen annan information än att man kunde hämta vatten i korsningen Tenngatan och Malmabergsgatan. Jag åkte dit för att hämta vatten men där fanns ingen vattentank.

Vid 19-tiden på kvällen kom vattnet tillbaka. Några timmar senare fanns fortfarande den ursprungliga texten kvar på driftsinformation.

Jag ser på Mälarenergis hemsida att man finns på Facebook, Instagram, Youtube och Twitter. Dessutom hittade jag en blogg. Kanske dags att samla resurserna till hemsidan, som för övrigt är riktigt bra med mycket användbar information.

Göran

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare