Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Konserthuset har sett över rutinerna

Svar till insändaren "Svårt att köpa konsertbiljetter", VLT den 22 november.

Vi tog i oktober över biljettförsäljningen till alla våra konserter i Västerås Konserthus då Västerås Marknad och Näringsliv beslöt att inte fortsätta sälja biljetter via Västerås Turistbyrå. Det har varit mycket arbete och många saker som måste ordnas för att öppna biljettkassan i Konserthuset. Vi har fortfarande vissa delar som vi behöver förbättra för att ge bästa möjliga service till våra besökare.

Dagen du besökte Konserthuset var det både lunchkonsert i huset och många kunder i biljettkassan. Vi hade av olika orsaker inte den bemanning vi behövde den dagen. Vi har efter det sett över våra rutiner i biljettkassan och säkerställt att vi har tillräckligt mycket personal på plats för att det inte ska uppstå liknande situationer. Vi har också sett över möjligheten att byta sittplatser och den finns nu i vårt system, mot en administrativ avgift. Vill du byta dina platser så får du gärna kontakta oss så vi kan hjälpa dig med det.

Jag är ledsen för att du inte har fått en bra upplevelse när du har gjort dina köp av biljetter hos oss. Våra besökare är viktiga för oss, det ska vara positivt att komma till vårt fina Konserthus, både på konserterna men också vid biljettköp och andra kontakter med oss. Genom synpunkter från dig och andra besökare kan vi fortsätta att göra Konserthuset och ditt besök hos oss bättre. Vi hoppas få se dig igen på många av våra evenemang.

Jan-Erik Sahlberg

Administrativ chef

Västmanlandsmusiken/Västerås Konserthus/Västerås Sinfonietta

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare