Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Lågt agerande från Rikshem

Annons

Min svärmor är 89 år och bor på Skallbergets äldreboende i en liten 2:a och hon betalar alltid sin hyra i tid.

Hennes kyl/frys gick sönder. Felanmälan gjordes den 28 oktober i år. Den 29:e kom två medarbetare från Rikshem och konstaterade att kyl/frys var trasig och de lovade att åtgärda detta snabbt.

På onsdagen hände inget, på torsdagen hände inget, på fredag hände inget och sen kom Allhelgonahelgen med två röda dagar där inget hände. Inte ens en bekräftelse att någonting är på gång.

Livsmedel som mjölk, ost, bröd, fil samt övriga livsmedel har man tvingats sätta ut på balkongen och nu börjar minusgraderna komma. Vem som helst vet vad som händer med varorna då.

Jag fattar inte att det ska behöva ta över en vecka (kanske mer) för Rikshem, för nåt så enkelt som att byta ut en kyl/frys.

Lågt Rikshem – riktigt lågt.

Mågen

Svar direkt!

Till och börja med vill vi tacka dig för din insändare och informationen.

Rikshem jobbar alltid strukturerat för att snabbt hantera och åtgärda felanmälningar som kommer in till oss. Vi beklagar därför incidenten med din svärmors kyl/frys.

Den 28 oktober kom det in en felanmälan till oss angående att kyl och frys inte fungerade. Tekniker från Rikshem åkte ut till din svärmor så snart som möjligt för en undersökning. En arbetsorder skickades vidare till vår underleverantör för att åtgärda felet. Allt detta är helt i enlighet med våra interna processer för felanmälningar.

Olyckligtvis ledde ett fel i systemet till att arbetsordern makulerades då en uppdatering gjordes. Vi undersöker hur det kunde hända. Det upptäcktes först den 4 november då en ny arbetsorder kunde skapas.

Vi har varit i kontakt med underleverantören som bekräftar att de ska byta ut kretskortet som var trasigt så snart som möjligt. Förhoppningsvis redan under torsdagen (läs i går). Våra tekniker har i dag (läs onsdag) varit ute hos hyresgästen som har tillgång till en lånekyl tills felet är åtgärdat.

Det är högst beklagligt att det i det här ärendet blev fel i systemet. Vi vill ju givetvis agera så snabbt som möjligt när felanmälningar kommer in till oss. Vi uppmuntrar därför våra hyresgäster att höra av sig till oss direkt om någonting inte fungerar som förväntat. Vi kan då agera snabbt och effektivt för att hitta en lösning.

Linda Forsell

Fastighetschef, Rikshem

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare