Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Marknadsför detta paradis

Kommentar på inlägget "Välkommen att kissa i buskarna", VLT den 11 november.

Matilda har i sina ledare på ett fördömligt sätt skildrat bristerna i turistsektorn i Västmanland.

Jag har förmånen att bo i det kanske mest lockande turistmålet i Västmanland nämligen Ängelsberg och har år efter år konstaterat hur lite man marknadsför denna pärla. Gäster som kommer till oss häpnar över allt som finns här, den fantastiska naturen och byggnaderna.

I somras var det i alla fall gott om "hemestrande" turister här – det var faktiskt så gott om husbilar och andra bilar att man insåg att orten inte kunde ta hand om dem alla. Det fanns inte tillräckligt med parkeringsplatser, ingenstans där man kunde stanna en natt med sin husbil, inga toaletter, ingenstans att slänga sopor och otillräckligt med matserveringar, affärer och dylikt.

För barn fanns inget anpassat, inte ens en lekpark, och till den fina barnvänliga badplatsen fanns det bara en oansenlig skylt på vägen mot Fagersta och ingen anvisning nere i samhället.

Ängelsberg har potential att bli ett nytt Tällberg om man verkligen tog hand om de turister som kommer hit.

Är det inte dags att ta vara på vår fantastiska turistort och se till att det finns parkeringsmöjligheter så man slipper stå efter vägarna, fixa toaletter, campingmöjlighet och något för barnen att göra, till exempel ett litet mini-zoo typ det som Åsby vilthandel tidigare hade, kanske med ponnyridning eller åtminstone en lekpark.

Den enda affär som finns i Ängelsberg är en dyr "antikhandel" som inte kan locka särskilt många.

Ängelsberg har potential att bli ett nytt Tällberg om man verkligen tog hand om de turister som kommer hit.

Tanten i paradiset

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare