Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Postnord och porton

Jag ska skicka ett brev, går till kiosken som har posttjänster. Kvinnan väger brevet säger att portot blir 30 kronor. Betalar och lägger brevet på lådan.

Efter tre dagar får jag ett inbetalningskort med ett meddelande att jag skickat brev med för lite porto, betalningen är på 62 kronor. Alltså skulle brevet gå på 92 kronor. Då hade jag aldrig skickat brevet.

Jag ringde Postnord och fick räkningen makulerad, mycket väl bemött av den personalen. Men blev upplyst om att kunden själv ska se till att man har rätt porto. Alltså måste man införskaffa en brevvåg om man ska skicka brev eller paket eftersom man inte kan förlita sig på att butik eller kiosk med posttjänst väger rätt och inte har någon skyldighet att portot blir rätt utan att det endast är kunden som bär ansvar.

Helt otroligt.

Besviken kund

Anmäl text- och faktafel

Svar direkt!

Det stämmer att avsändaren är ansvarig för att frankera rätt, men givetvis ska man kunna lita på de uppgifter våra ombud lämnar. Det är tråkigt att höra att det inte gick riktigt rätt den här gången och jag ber om ursäkt för det.

Gunilla Oldberg

distributionsområdeschef PostNord

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare