Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Skärpning, Mimer

I dessa pandemitider har företag gjort om sina rutiner i mångt och mycket för att göra det så coronasäkert som möjligt för alla parter. Mimer har valt att lösa det genom att låta oss hyresgäster sköta all hantering av nycklar då de inte vill ha in folk på sitt kundcenter.

För min del, som avflyttande hyresgäst, har det inneburit att jag själv har fått kontakta den nya hyresgästen för att boka plats och tid för överlämning av nycklar. Blanketter har fyllts i varav ett exemplar är mejlat till Mimer, till den mejl som uppgivits som alternativ för inskick.

1 feb: Mejlade in kvittensen, erhöll inget automatsvar om att man mottagit mejlet. Har dubbelkollat att jag skrivit rätt mejladress vilket jag har gjort.

4 feb: Kontaktade Mimer, de kunde inte hitta mitt mejl men trodde att det skrivits ut för hantering och i samband med det togs det bort. Blev lovad ett sms som bekräftelse när ärendet var hanterat. Något sådant har jag ännu inte fått.

9 feb: Fortfarande ingen bekräftelse, ringer igen. Får info om att man mottagit men ännu inte hunnit handlägga det då de haft mycket under månadsskiftet. Bekräftelse kommer att skickas ut.

18 feb: Ringde dem igen då inget hänt, blev lovad att de skulle skicka bekräftelse via mejl.

23 feb: Fortfarande ingen bekräftelse.

Jag vill inte riskera att jag blir den som får bekosta nytt lås om den nya hyresgästen inte lämnar in alla nycklar den dagen de flyttar. Då ni lagt allt ansvar på oss hyresgäster att sköta detta borde ni ha bättre rutiner än så här.

Missnöjd fd hyresgäst

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare