Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Stora brister i min lägenhet åtgärdas inte

Jag ringde Mimers kundtjänst den 23 juni för att påtala brister i min lägenhet. I ett av sovrummet, där lossnar tapeten från väggarna (se bild) på ett flertal ställen och färgen flagnar från lister och tak.

Ni utför inga arbeten i hemmen om de inte är av brådskande karaktär på grund av rådande pandemi.

I oktober beräknas vår lilla tjej flytta in i det sovrummet, vilket känns sisådär när rummet är i det skicket.

När jag talade med kundtjänst så bad hon mig göra en plusvalsbeställning på vad som behövs göras, och att för tillfället görs inga arbeten om det inte gäller övriga funktioner i lägenheten.

"Men, vänta nu, ni utför ju inga arbeten?"

"Nej precis", fick jag som svar.

Jag sa även att jag kan lämna min lägenhet och sova borta de dagarna arbetet skulle utföras, så att det verkligen minimerar risk för eventuell smitta för hen och mig.

Jag hyr av mimer på grund av ekonomiska och praktiska skäl, så som att kunna nyttja Mimers plusvalstjänst och betala en liten kostnad varje månad, eller utföra arbetet själv, då blir det garanterat inte fackmannamässigt gjort.

Z

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare