Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Strul vid pausfikat på Västerås konserthus

Annons

Efter att ha njutit av underbar musik för en tid sedan kom vi, som vi trodde, ut till gott pausfika. Men snopna blev vi. Vår beställning hade kommit bort. Brödet vi beställt var för övrigt inte vårat förstahandsval som hade tagit slut. Inte ens vårat andrahandsval fanns kvar. Vi hade fått nöja oss med tredjehandsvalet. Efter påstötning fick vi våra mazariner men kaffet och mjölken hade tagit slut vid vårat bord.

Den unga serveringspersonalen gjorde sitt bästa: sprang och snabbmicrade bröd, hämtade nytt kaffe och mjölk.

Det verkar vara i personalledningen det brister. Finns det alls någon?

Vem ser till

- att beställa tillräckligt mycket fikabröd av olika sorter?

- att ställa ut tillräckligt många kaffetermosar + mjölkkannor på borden?

- att det finns bra rutiner för samordningen mellan beställningar och framdukning?

Naturligtvis kan det strula till sig någon gång men detta är inte första gången som servicen vid pausfikat på konserthuset brister.

Hoppas på bättring

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare