Annons
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Insändare: Telia håller inte vad de lovar – och ringer inte upp

Jag har ringt många samtal till Thailand som har hamnat hos en telefonsvarare, alltså blev samtalen korta (mindre än 20 sekunder).

Annons

På Telias hemsida står det klart och tydligt att det kostar ”öppningsavgiften 40 öre / samtal, debiteras per sekund med en minimiavgift på 30 sekunder”.

Men på min faktura så står det att ”Debiteras per påbörjad 60-sekunders period”.

Vad är det som gäller?

Har varit i kontakt med Telias kundtjänst som förklarar att det är det som står på fakturan som gäller, men då jag hänvisar till priset som finns på Telias hemsida och har de sagt ”Det här är konstigt, det måste jag kontrollera, vi återkommer till dig”.

Jag har varit i kontakt med kundtjänst fem gånger, fått samma svar, men ingen har återkommit. Jag har aldrig heller fått prata med någon ansvarig person utan bara med kundtjänst som bara meddelat vad fakturaavdelningen. kommit fram till, att det är ”det som står på fakturan som gäller”.

Det inte stora pengar det handlar om, utan att man som kund hos Telia är totalt hjälplös.

Jag anser att detta är ett bedrägeri från Telia.

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare