Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Insändare: Apropå att boka telefontid

Annons
Det är svårt att komma i kontakt med kundtjänsten, enligt skribenten.

1 Skulle boka tid på vårdcentralen.

2 Måste först anmäla på telefon med autosvar att jag vill prata med vårdcentralen.

3 Väljer en tid kl. 15 att de ska ringa upp för att kommunicera med mig.

4 Ingen ringer mig kl. 15.

5 Kl. 15.55 ringer man ... men då är jag redan upptagen och kan inte ta det.

6 Nu försöker vi igen.

7 Ringer upp automatiska telsvar.

8 Nu är alla tider slut ber att du återkommer en annan dag.

9 Ringer upp nästa dag kl. 9.30.

10 Får ett besked att de ska ringa upp mig kl. 14.

11 Inget samtal kl 14. När jag sitter i bilen på väg till Stockholm ringer de kl 14.25.

12 Jag försöker ringa upp för att prata med en människa och direkt i samtalet boka en tid. Det går inte

13 Måste dag 3 ringa upp telrösten och be om en tid ...

14 Jag bokar av allt för att vänta in den nya givna tiden.

Det kostar på att vara kundvänlig ... Långt kvar till bra kund/patient service. Ni beklagar er att nätläkare tar pengar från er. Fundera på varför man väljer annan lösning för att få hjälp. Det finns utvecklingsmöjlighet i kommunikationen på landstingets vårdcentral!

SNA

Anmäl text- och faktafel

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Annons