Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Jag har tre brevbärare: Postnord, Bring och jag själv

Svar på insändaren "Var tacksam för din Postnord-brevbärare" (23/10).

Jag är tacksam över alla som levererar post hem till mig, i mitt brevinkast. På min gata i stan är det Postnord, Bring City och jag själv.

Det är nämligen så att ingen av de två förstnämnda är vidare läskunniga utan stoppar allt som oftast post i fel brevkast, vilket betyder att jag får mina grannars brev. Jag kan tillägga att ingen av oss på adressen har särskilt svåra eller likadana efternamn.

Nu är jag en så pass redig att jag går till rätt dörr med rätt namn och lägger posten där den hör hemma.

Tyvärr gör en del inte så utan lämnar den nere i trapphusets entré, eller tejpar upp den på entrédörren där det är fritt fram för Humle och Dumle att sno åt sig känsliga uppgifter.Vem ska vi skylla på då, tycker du?

Jag har vid ett flertal gånger varit i kontakt med både Bring City och Postnord och framfört mina klagomål.

BC ber om ursäkt och lovar bättring medan Postnord skarpt skyller på att det inte är deras brevbärare, utan BC.

Nu har BC sådan tur att de endast levererar var tredje dag så jag vet ju vem som lämnat den felaktiga posten eller liknande.

Mitt råd är istället, att om Postnord vill ha tacksamma kunder så ska de se till att deras brevbärare är läskunniga och noggranna i sina jobb samt att övriga anställda som hanterar all post och paket blir varsammare.

Jag väntar hellre två dagar extra på ett helt paket än att få lösa ut ett trasigt.

Helena Forss

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare