Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Marknadsförare håller digital-bar där Västeråsföretag får lära sig synas

På onsdag hålls det ”digital business bar” på Hattfabriken i Västerås. Där kommer lokala företagare få träffa storspelare inom marknadsföring för att lära sig synas i nya digitala plattformar.

På onsdag håller reklam- och kommunikationsbyrån Care of Haus, mediehuset Schibsted och och restaurangentreprenörerna Frank & Co ”digital business bar” på Hattfabriken. Det innebär att inbjudna gäster från olika Västeråsföretag får middag och en liten utbildning i hur man bäst marknadsför sig på digitala plattformar.

Max Holm på Schibsted menar att när fler och fler tittare lämnar det traditionella linjära tv-tittandet gäller det att vara med i de medier som ligger i framkant även lokalt.

- Det här är för den som vill se framtiden och få uppslag till vilka medier man kan använda sig av för att marknadsföra sig, säger han.

Frank & Co kommer också att passa på att presentera sin nya restaurangsatsning under kvällen.