Annons
Vidare till vlt.se
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Mimer tar pulsen på hyresgäster

Ungefär hälften av Mimers hyresgäster fick under onsdagen ett personligt besök eller ett brev från Mimer.

Brevet innehöll en enkät där Mimer bland annat vill ha svar på hur hyresgästerna tycker att Mimer sköter sig. Bland annat ska frågor om bemötande, skötsel, lägenheter, trygghet, trivsel och service besvaras. Ungefär 100 personer från Mimer vandrade runt på olika områden i Västerås och delade ut enkätbrev eller gjorde personliga besök hos hyresgästerna.

- Kunderna är viktigast för oss. Det är viktigt att få reda på hur de upplever gården de bor på, tryggheten och så vidare, säger Fredrik Törnqvist, vd Mimer, som också delade ut brev och pratade med hyresgäster.

Svaren på enkäten kommer troligtvis att vara sammanställda och klara någon gång i augusti.