Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Hans G Erikson: VL:s styrelses initiativkraft sjuder på sparlåga

"Erikson är också den ende moderat som jag känner som vill bygga kollektiv­trafikens finansiering på fromma förhoppningar" skriver VL:s ordförande Bengt-Åke Nilsson.

Annons

Jag är nog inte ensam moderat om att verka för kollektivtrafikens upprustning men då inte enbart med höjda kommunala anslag utan även med ökad insats från VL med bland annat satsningar på tillgänglighet och bättre information. Men det tycks inte VL:s (fp)-ordförande vilja var med på. Och förresten, jag skriver som engagerad västeråsare i dessa frågor och inte som moderat. Vad har min partitillhörighet med sakfrågan att göra?

Så måste VL:s ordförande läsa min senaste artikel igen, i vilken jag talar om förortstrafiken och inte om landsortstrafiken. Ett "självmål" från Nilsson att inte kunna skilja på denna trafik! Det är förortstrafikens linjer 23, 25, 28, 40 och 46 med året runt-trafik, som hör hemma i en stadstrafiktabell. Det kan inte vara en belastning på miljön om VL tar in nämnda fem förortslinjer i stadstrafikhäftet. Håll med om, Nilsson, att det vore rationellt för alla västeråsare!

Staden växer, Västeråsalliansen verkar för förtätning av kommunens bostadsbyggande i etablerade bostadsområden.

Busstrafiken måste hänga på detta arbete på ett tidigt stadium och ta initiativ till förbättrade resemöjligheter och bättre informationer för alla västeråsare.

VL:s ordförande har varit med i styrelsen i många år och borde väl veta vad som behöver utvecklas i verksamheten.

Att döma av det senaste inlägget från Nilsson så tycks hans och styrelsens initiativkraft till utveckling sjuda på sparlåga och låta det hela vara som förut!

Hans G Erikson

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons