Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Samling under korkeken

Annons

Skriftliga omdömen från årskurs 1 och betyg från årskurs 6 är skadligt för eleverna, hävdar Thord Nilsson och hänvisar till forskningsvärlden (VLT den 25 februari).

Det skulle vara intressant att få ta del av den forskningsrapporten som visar att det är skadligt med skriftliga omdömen från årskurs 1 och betyg från årskurs 6.

Likt tjuren Ferdinand skall eleverna sitta i en rund ring och invänta på den rätta motivationen. Innan den infinner sig är det enligt Nilsson ingen idé att ställa några krav på eleverna.

Är det så eleverna ska förbereda sig för vuxenvärlden - om man inte har någon motivation för någonting behöver man inte göra någonting?

Sigge Synnergård (fp)

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons