Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

SJ förändrar och förbättrar

Annons

Om våra tåg inte håller den kvalitet resenärerna kräver vill de inte resa med oss. Så enkelt är det. Därför var det både tråkigt och bekymrade att läsa Hans G Erikssons redogörelse den 21 juni för en av sina resor med ett av våra dubbeldäckade tåg. Det verkar ha varit en resa långt under de krav vi ställer på en bra resa.

Tågen sattes i trafik för snart ett år sedan. Under den här tiden har tågen dragits med en rad barnsjukdomar. Men efter att ha ställt tuffa krav på leverantörerna har flera av dem åtgärdats. Vi har också lyssnat på resenärernas önskemål och genomfört en rad förbättringar.

Vi har inte heller varit nöjda med de tekniska bristerna och vet att resenärerna haft tålamod med krånglande tåg.

Däremot håller vi inte med Hans G Eriksson. Tågen är en bra investering, de har blivit uppskattade och kommer att bidra avsevärt till att förbättra trafiksituationen i Mälardalen genom sin flexibilitet.

Vi kommer inte heller att sluta se över och åtgärda fel som dyker upp. Tvärtom, bara genom att lyssna på resenärerna, se över och förbättra kommer vi att kunna erbjuda den resa de vill ha.

Edvard Lind

SJ:s presstjänst

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons