Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Brev och räkningar på avvägar

Annons

Nu är jag heligt förbannad på postgången på Hästhoven i Hallstahammar.

Finns det inga krav på postbuden att de ska vara läskunniga? Det händer alltför ofta att vi får fel post och det är inte roligt att få påminnelser på fakturor och paketavier som man inte fått från början vilket kan innebära straffavgifter eller att paketet går i retur eftersom det inte kommit till rätt adress, fast det står både namn adress och lägenhetsnummer på posten.

Ett svar vore på sin plats tycker jag.

Ulla Lindberg

Svar från Postnord: Vi är flera som delar ut post i Hallstahammar, och för Postnords del känner jag inte till att vi har problem där. Det förekommer företag och myndigheter som skickar ut sina fakturor med våra konkurrenter men påminnelserna med Postnord. För att kunna få en förklaring till felhanterad post måste därför mottagaren alltid höra med avsändaren vem som används för leveransen. Om klagomålen rör Postnords hantering hoppas jag att vi får en chans att åtgärda eventuella problem genom att mottagaren kontaktar vår kundservice.

Gunilla Oldberg, produktionsområdeschef, Postnord

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons