Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Lång väntan efter medicinbeställning

Via 021-17 67 00 beställdes medicin till en omsorgstagare den 24 februari.

Annons

Medicinen skulle vara på apoteket i Hallstahammar ”inom en vecka”.

Var till apoteket den 3 mars, ingen medicin, återigen den 5 mars, ingen medicin, och den 8 mars, fortfarande ingen medicin.

Var till familjeläkarmottagningen och fick ett formulär att fylla i.

Skrev alla uppgifter angående patient, mediciner och styrka och åkte än en gång till läkarmottagningen med brevet adresserat till chefen.

Var till apoteket den 10 mars, ingen medicin.

Den 12 mars ringde en läkare och talade om att medicinen nu fanns tillgänglig på apoteket.

Åkte dit på eftermiddagen – och mycket riktigt fanns de två sorters mediciner jag skulle hämta, men den ena var av fel styrka, 150 mg i stället för 250 mg!

Den 13 mars kunde medicinen lösas ut sedan den tjänstvilliga personalen på apoteket kontaktat läkaren och rättat till styrkan på medicinen.

Alltså, vid sjätte besöket på apoteket och efter 18 dagar kunde jag hämta ut korrekt medicin!

Receptuttaget var dessutom endast för en gång...

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons