Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Man känner sig inte uppskattad av VLT

Annons

Läser fråga och svar i tidningen om varför VLT är dyrare. Vi liksom insändarskribenten i torsdags har valt årsprenumeration på papperstidning trots det kraftigt höjda priset. Då förväntas att tidningen ligger i brevlådan på morgonen. Det händer, som tur inte särskilt ofta, att tidningen uteblir. Antagligen ligger den i någon grannes brevlåda.

När man ringer för att reklamera erbjuds två val. Det ena är att få tidningen dagen efter vilket är helt ointressant för en dagstidning. Det andra är förlängning av prenumerationen med en dag. En dags förlängning motsvarar långt ifrån det lösnummerpris som man får betala om man vill ha tidningen ändå. För något år sen fick man tidningen utkörd inom några timmar. Att VLT har tagit bort den servicen känns nästan som avtalsbrott.

Man känner sig inte uppskattad som kund. Det finns flera anledningar till att man vill ha tidningen i pappersformat och inte börja dagen med att glo på en skärm. Vill ni ha oss kvar som kund, se till att tidningen ligger i brevlådan. Om den inte gör det kör ut ett ex snarast möjligt under dan, eller kreditera ett lösnummerpris på nästa faktura.

Lajos Farkas

Svar direkt: Jag  beklagar verkligen att du har problem med distributionen av tidningen. Vi ska naturligtvis reda ut varför det brister hos dig. Kontakta mig eller vår kundtjänst så ska vi titta på det närmare.

Även om det tyvärr händer att det brister i utdelningen av tidningen är tack och lov missarna få. Kvalitén i utdelningen mäts och följs upp hela tiden.

Eftersom missarna är så få har vi valt vägen att kompensera prenumeranterna med förlängning av prenumerationerna istället för att åka ut en extra tur när tidningen inte kommer.

Till sist vill jag poängtera att vi verkligen uppskattar våra kunder.

Jag uppskattar också att du hörde av dig om detta. Hör av dig till mig så diskuterar vi detta vidare. Våra kunder ska självklart ha sin tidning i tid varje utdelningsdag. Vi ska göra allt för att lösa de problem du upplever. Jag nås enklast via e-post, [email protected].

Daniel Nordström, chefredaktör och ansvarig utgivare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons