Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

När Riksbyggen tog över saknar jag Mimers snabbhet

Annons

När bostadsbolaget Mimer förvaltade bostäderna på Vintervägen i Hökåsen hade vi en kvartersvärd som man kontaktade när det var något man ville ha hjälp med och som kom praktiskt taget samma dag.

Nu när man ringer till Riksbyggens felanmälan får man vänta en vecka.

Ett exempel: En måndagsmorgon började min brandvarnare tjuta utan anledning. Ingen brand eller rök. Ringde då genast till Riksbyggen som lovade komma genast. Det tog fram till fredag eftermiddag när en man kom och kollade felet. Han bytte batteriet. En kvart efter att han åkt började det tjuta igen. Ringde ett antal gånger igen till felanmälan som lovade komma inom 20 minuter. Efter två timmar i oväsen stod jag inte ut längre utan ringde till en privatperson som kom och tog ner hela brandvarnaren, som nu ligger på köksbordet till ingen nytta.

Jag frågar vem som har ansvaret om det verkligen börjar brinna och jag inte hinner ut, jag sitter nämligen i rullstol.

Det är inte det enda jag är missnöjd med sedan bostadsrättsföreningen bildades. En del löften jag fick då har inte hållits.

Nej, för att bo på Vintervägen i dag ska man vara frisk och stark och kunna fixa allt själv.

Monica Hansen

Insändaren har fått svar direkt från Riksbyggen:

Fel av det slag som beskrivs i insändaren åtgärdas normalt av Riksbyggen inom 48 timmar. Att så inte skett i detta fall vill jag verkligen beklaga.

Riksbyggen är ett av ganska få företag i Sverige som har en telefonlinje öppen dygnet runt, 365 dagar om året. Man kan alltså när som helst nå personal som tillhör vår egen organisation. Men det ska naturligtvis fungera hela linjen ut.

Därför tar vi till oss det inträffade som en signal i vårt ständigt pågående förbättringsarbete.

Ulrika Frank

Marknadsområdeschef Västerås

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons