Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Nej, man kan inte lita på Taxi Logistic

Inför nyårsafton fann vi (två familjer med ett barn och hund vardera) till vår glädje en annons från Taxi Logistic, som erbjöd förbokning av taxi till nyårsafton. Vi ringde, erbjöds och accepterade hämtning 01.45 från Stallhagen, Västerås, med två bilar, en till vardera slutadress.

Annons

Under dagen (nyårsafton) ringde de och förvarnade om en försening på tio minuter. vilket vi accepterade.

Anledningen till att vi förbeställde taxi var just att vi har två barn och det känns skönt att få veta när vi kan åka hem.

Kl. 01.45 förberedde vi oss, klädde på oss samt gick ut för att möta våra bilar. Ingen kom. Vi frös, turades om att vänta ute för att vara beredda när taxibilarna skulle komma och hämta upp oss.

Efter många samtalsförsök och lång väntan kom vi slutligen fram till växeln, Det hade då gått cirka en och en halv timme efter utlovad hämtning.

Operatören kunde först inte se att det var två bilar beställda, sade att en bil var på väg och upptäckte sedan att två bilar var bokade.

Ursäkten hon hade var att det var halt väglag och att de som förbeställt taxi inte kommit ut i tid.

Varför inte meddela oss om detta, när vi tidigare under dagen meddelats om tio minuters försening.

På grund av detta gjorde de så att en tidigare underbar kväll fick en fadd eftersmak.

Vi kan acceptera tio minuters försening vid förbeställd taxi, men inte 1.45 timme.

Vi kommer inte att anlita Taxi Logistic igen.

Anna-Lena Jäderberg

/Marie P-Mentzas

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons