Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Oschyst kritik mot Media Markt

Replik på insändaren ”Usel service hos Media Markt” (VLT 20/1). Jag förstår att Mattias Forsberg är både förbannad och frustrerad över sitt kameraköp. Men att basunera ut att det är ”usel service på Media Markt” tycker jag är oschysst mot butiken.

Annons

Service anser jag bland annat ska innefatta att jag som kund blir omhändertagen och väl informerad före köp och respekterad vid en eventuell reklamation efter köp. Jag har upplevt båda delarna på Media Markt.

Jag har haft ”otur” med hela tre stycken mp3-spelare och en ”bäst-i-test” kaffebryggare. Inte någon gång har killarna på serviceavdelningen ifrågasatt det hela, utan i stället godkänt reklamationerna och gett mig tillgodokvitton.

Vid ett tillfälle, när jag kånkade på en tung tv-bänk, kom en anställd springande och erbjöd sig bära bänken fram till kassan. Jag har också lärt mig ”allt” om kaffebryggare efter att ha fått en mycket proffsig lektion från tjejen på den avdelningen.

Ovanstående är bara några exempel som jag vill inrymma i begreppet ”service”. Det Mattias Forsberg råkat ut för är mera ett konsumenträttsligt problem och ska hanteras därefter.

Stefan Lanehed

”Jag är så arg över ett uselt bemötande ...” Så inledde skribenten sin insändare. Bemötande och omhändertagen är väl ungefär samma sak, därav rubrikvalet.

Tf insändarredaktören

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons