Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Ris till färdtjänsten – "Vissa säger inte ens hej"

Annons

Bara hälften av dem som kör färdtjänstbil är trevliga, enligt skribenten.

Begagnar mig ibland av färdtjänst. Tyvärr har servicen försämrats. En dag satt jag närmare en timme i beställningen. Men de flesta är trevliga och hjälpsamma där.

Så till chaufförerna. Ska vi säga 50/50 om service och trevligt bemötande. Vissa säger inte ens hej. Hjälper ej till med till exempel rollatorer, öppnar inte dörr eller tar emot vid i- och urstigning. Det ska de göra, det är deras skyldighet. Och med adresser är det både si och så. Till exempel hotell, och det måste de kunna. Men trots att de har gps så slår det slint. Det ska räcka med att uppge hotellets namn vid beställning.

Men som tur är har vi den andra hälften. Jättetrevliga, serviceinriktade, glada och ofta pratsamma. Det tackar jag för. Det är den hälften som bär upp taxirörelsen för hela skrået. De ska ha en eloge.

En sak till bara. Det står i deras papper att jag ska ha låg bil. Ändå kan det komma en hög buss. En gång höll jag på att dråsa i golvet i en sådan. Jo, stolen bredvid flög ned med en smäll på golvet, allt skakade där jag satt. Lite genomgång av inredningen vore på sin plats. Det är väl inte meningen att skada sig under färden.

Marianne Käll

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons