Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Rullstol vändes fel – pappa ramlade ur

Annons

Häromdagen, den 10/4, skulle min pappa som är 85 år åka med Flexlinjen från ett äldreboende i Västerås till Erikslund. För det första var bussen en timme försenad, som den alltid är.

När den väl kom fällde chauffören ned luckan (bryggan) då min pappa sitter i rullstol. I stället för att luta rullstolen bakåt när den skulle upp på bryggan lutade han den framåt varvid min pappa föll ur rullstolen. Folk som var med på bussen hjälpte pappa tillbaka. Chauffören verkade väldigt rörig, så pappa bad om att komma ur bussen.

Det blev aldrig någon resa till Erikslund men han borde få någon sorts kompensation för det inträffade. Han slog sig ordentligt.

Eva Börjesson

Svar direkt: Först vill vi verkligen beklaga och be om ursäkt till Eva Börjesson och hennes pappa för den chockartade händelsen.

Självklart ska alla våra resenärer kunna känna sig säkra och trygga när de åker med oss.

Vi ser allvarligt på det som inträffat och vår förare har inte följt de instruktioner och föreskrifter som finns för Flexbussarna. Därför kommer vi nu se till att denne förare får förnyad utbildning och genomgång innan denne återigen kör Flexlinjen.

Vi ber återigen om ursäkt för att din pappa drabbades av detta, och ber dig kontakta VL Kundservice på telefon 0771-224000 för vidare dialog och kompensation.

Dijana Cof,

Kommunikationschef, Svealandstrafiken AB

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons