Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Stressigt loggande när Proaros införde intraphone

Proaros har kommit på en idé att göra oss mera stressade i användandet av intraphone hos kunderna. Vid dubbelbemanningar ska jag som exempel logga in på ­telefon när jag kommer, hjälpa kunden ur sängen till toan.

Annons

 Logga ut mig och logga in för sängbäddning. När kunden är klar loggar jag ut mig. Sedan loggar jag in mig för förflyttning från toan till rullstolen. Därefter utloggning. Sedan logga in för frukost och småplock. När kunden är klar med frukosten loggar jag ut och loggar sedan in för att flytta kunden från rullstol till soffa. När jag är klar loggar jag ut och går därifrån.

Tio gånger har jag knappat på telefonen med min kod och vad jag har gjort. Det gör arbetet stressigt och det sliter på kundens telefon.

Tidigare, vid arbetets slut, har jag ändrat tiden på datorn när jag godkänt dagens arbete, till exempel femton minuters dubbelbemanning och femton minuters annan boservice, genom två knapptryckningar. Mycket lättare och det spar tid både för mig och kunden.

Birgitta Andersson

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons