Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig samt för att säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. ⇒ Läs mer om cookies

Tryck 1-2-3-4 så får du svar!

Annons

Svar på insändaren ”Tryck 1-2-3-4...” (VLT 25/3).

Det finns gott om kunniga sköterskor och läkare att tala med på Hemdals familjeläkarmottagning!

För att undvika långa telefonköer och för att förbättra personalens arbetsmiljö har vi valt att ha ett återuppringningssystem på våra vårdcentraler.

Om du hade följt instruktionerna hade du inom kort och på en given tid blivit uppringd av en sköterska för rådgivning eller tidsbeställning.

Alternativt hade du kunnat vänta kvar i telefonen så hade du också fått tala med en sköterska.

Vi följer vår framkomlighet i telefon kontinuerligt, och under februari hade Hemdals familjeläkarmottagning klarat av att besvara 97 procent av alla inkommande samtal. Landstinget Västmanlands egna vårdcentraler hade ett snitt på 92 procent.

Peter Tilly

Det går alltså alldeles utmärkt både att boka tid för läkarbesök och få tala med en människa när man behöver på våra vårdcentraler.

Resultatområdeschef

Familjeläkarverksamheten

Landstinget Västmanland

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare