Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Surabo vann bredbandstvist

En bredbandskund i Surahammar får ersättning efter att operatören brustit i sitt ansvar. Men han får inget skadestånd.

Annons

Det menar Allmänna reklamationsnämnden, ARN, i sitt beslut som togs tidigare ¿i veckan. Mannen var missnöjd med hur hans bredbandsabonnemang hos Stockholmsbaserade företaget Hi3G Access fungerade. Enligt mannen fanns det så stora brister i abonnemanget att han tvingades byta till en annan operatör. Något som skulle visa sig vara lättare sagt än gjort.

Problemen blev så stora att mannen gjorde en anmälan till ARN och yrkade på ersättning för den överflyttningskostnad han stått för. Han menade även på att han hade rätt till 2¿000 kronor i skadestånd för det besvär Hi3G Access AB orsakat honom.

ARN ger Surahammarsbon rätt till ersättningen han krävt, men ger avslag på skadeståndet då de menar att det inte fanns någon grund skadeståndsyrkandet.

Daniel Gustafsson

[email protected]

Mer läsning

Annons