Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Får pengar för misslyckad hårfärgning

En frisersalong i Västerås rekommenderas att betala tillbaka 500 kronor till en missnöjd kund. Detta efter beslut i Allmänna reklamationsnämnden.

Annons

Bakgrunden är en tvist mellan kunden och salongen om en färgning av håret som kunden betalade 1 800 kronor för.

Enligt kunden blev hennes hår inte som hon önskade – ljusare med blekta slingor – utan i stället alla möjliga schatteringar. När hon gick tillbaka till salongen gjorde frisören om arbetet men då kvarstod ljusa fläckar på sidorna.

Kunden ville därför ha pengarna tillbaka. Salongen invände att de informerat kunden om de risker som kan uppstå med färgningar, att de gjort om resultatet, samt att kunden inte ville låta dem se vad som gått fel.

Nämnden avgjorde att kunden inte lyckats bevisa att färgningen varit så misslyckad att det medför hel återbetalning, men att de ljusa fläckarna motiverar återbetalning av 500 kronor.

Mer läsning

Annons