Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Kinesiskt återbesök i Västerås

Västerås och den kinesiska staden Jinan fortsätter att utbyta kunskap.

Annons

Under vecka 33 får Västerås stad besök av åtta kinesiska tjänstemän som ska bidra med kunskap om sitt kontaktcenter i Jinan.

– Jinans kontaktcenter Hotline 12345 har flera hundra anställda, medan vi har 40. Å andra sidan har de nästan 7 miljoner invånare. I takt med att Västerås växer ökar antalet invånare och jag tror att vi kan lära oss mycket av hur de hanterar de stora massorna. Vi vill göra ett så bra jobb som möjligt för invånarna – det är dem vi är till för, säger Peter Engström, enhetschef för Västerås stads kontaktcenter, i ett pressmeddelande.

Besöket är en del av samarbetet mellan Västerås stad och kinesiska Jinan som finansieras av Internationellt centrum för lokal demokrati, ICLD. 2015 fick Västerås stad 2,4 miljoner kronor i stöd för att under tre år utveckla invånardialoger med Jinan.

I oktober kommer åtta personer från Västerås åka till Jinan.

Läs även: Kommuntoppen åker till Kina

Läs även: Besök från Kina imponeras av grönt Västerås

Läs även: Kommunledare lärde sig medborgardialog i diktatur

Mer läsning

Annons