Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

”Vi jobbar på det”

Även hos Comhem anser man att ärendet dragit ut på tiden. På frågan varför säger de att sådana här ärenden är tekniskt svåra.

Annons

Enligt Comhem har det också varit svårt att ta sig in ¿i fastighetens central då de inte haft tillgång till en nyckel. När Ola Eriksson, som är pressansvarig hos Comhem, sedan får höra att Risto Polvi erbjudit sig att öppna dörren till centralen säger han att han inte vet hur det varit i fallet Risto Polvi men att fastighetsägare överlag brukar ha svårt för att lämna ut nyckeln.

– Är det så att vi haft en nyckel men inte kommit på avtalade tider ja då är det bara att beklaga, säger Ola Eriksson.

Comhem säger också att de i dag är ute och försöker felsöka i området men när felet är avhjälp vet de inte i dagsläget.

– Vi jobbar med det här hela tiden men sådana här ärenden är svåra. Fast det är klart att han ska ha en bra bild när han ska titta på OS, säger Ola Eriksson.

Comhem är nu beredda att ge Risto Polvi kompensation för den tid ärendet tagit.

– De bästa vore om han kunde installera en digitalbox för då skulle bilden garanterat bli bättre. Det är nog de vi tänker erbjuda honom, säger Ola Eriksson.

Mer läsning

Annons