Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Tågtrafikeländet i Mälardalen

Annons

Det är bra att fler engagerar sig för att få fungerande och bättre kommunikationer mellan Västerås och Stockholm. En fungerande tågtrafik är av central betydelse i det kommunikationsnät som nu byggs upp runt Mälaren. Det är nödvändigt för att Mälardalsregionen ska vara den utvecklingsmotor som Sverige behöver.

Intressant är att socialdemokratiska riksdagsledamöter nu väljer att i mediala utspel kritisera resultatet av de satsningar och prioriteringar som de själva varit med om att genomföra. De har tydligen glömt bort att de varit med och röstat igenom satsningen på byggandet av Botniabanan som medfört att pengar som skulle ha kunnat användas för satsningar i Mälardalen istället går till ett projekt som har ifrågasatts av många.

Dessutom tillkommer kanske ett nytt tvivelaktigt projekt nämligen Norrbotniabanan.

Vi brukar vara vana att höra s-ledamöterna säga att de ska ta upp frågan med departementet eller med ministern när det är något som medborgarna och allmänheten kritiserar och vill ha förändringar av. Ska vi tolka det nya agerandet som att även länets s-riksdagsledamöter nu har kommit fram till att varken regeringen eller ministrarna tänker göra något åt situationen eller finns det andra motiv bakom valet av kampanjmetod?

Ansvaret för majoritetens beslut har bland andra de socialdemokratiska riksdagsledamöterna i Västmanland. Det är en politisk helt ny erfarenhet som vi nu gör, när vi ser hur länets socialdemokrater delar ut flygblad i vilka de kritiserar resultatet av sina egna prioriteringar.

Elisabeth Unell (m)

Stefan Lindh (m)

Tomas Stalin (m)

Debatt

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Har du något att säga?

Skriv en debattartikel.

Skriv debattartikel

Mer läsning

Annons