Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Gör en reklamation

Svar på insändaren ”Lång tid för ett kort att komma fram” (VLT 13/1).

Annons

Vi beklagar att insändarskribentens kort inte kom fram i rätt tid. Exakt vad som inträffat är svårt att säga utan mer detaljerad information om det aktuella kortet. Vi arbetar hårt för att hålla högsta tänkbara kvalitet och service till våra kunder. Det innebär bland annat att vi ska förmedla försändelser i rätt tid till rätt mottagare. Vi ser det alltid som ett misslyckande när vi inte håller utlovad service.

Posten hanterar cirka 20 miljoner försändelser per dygn och de allra flesta kommer fram i rätt tid. Postens leveranskvalitet för brev som ska delas ut inom hela Sverige påföljande helgfri vardag är cirka 95 procent. Detta innebär att vi tillhör den absoluta toppklassen i Europa när det gäller kvaliteten i brevbefordran.

När du som kund upplever att en försändelse är försenad eller har kommit bort ska du alltid reklamera detta till Posten, via vår hemsida eller vår kundtjänst på telefon 020-23 22 21. Jag beklagar att vi inte lyckats leverera brevet på rätt sätt och jag uppmanar dig att reklamera brevet.

Med vänliga hälsningar

Per-Åke Oskarsson

Distriktschef Västerås

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Mer läsning

Annons