Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det. ⇒ läs mer om cookies

Rena vårdkarusellen för vår mamma

Artikel 15 av 50
Bristerna inom Västerås äldreomsorg
Visa alla artiklar

Annons

Sköts vården professionellt? Har de anställda förutsättningar att göra ett bra jobb? Används skattepengarna rätt? Vem har/tar ansvar?

Frågor jag ställer mig efter att vara i en vårdkarusell kring min mamma efter vårdplanering på lasarettet. En vårdplanering där de inblandade skrev under på att mamma skulle få det som hon blivit beviljad. En lättnad för mig, min syster och mamma. Sen blev inte mycket som det lovats.

Utskrivningsnämnden faxade ärendet till fel hemtjänstområde och ingen brydde sig om att meddela oss detta. Personal med låg utbildningsnivå kommer till mamma utan att veta någonting om hennes bakgrund och sjukdomsbild. Personal kommer inte alls då den tyckte det var för kallt ute och långt att ta sig. Bestämde sig för att slå ihop två besök till ett, så mamma blev utan middag. Ordinerade nutritionsprodukter missas att beställas och skulden läggs på oss, att vi inte kollat om de var slut. Får svar att mamma får gå till Apoteket och köpa styckevis.

Vid byte av utförare missas det att skickas över de dokument som de som ska ta över behöver ha. Vi anhöriga får ringa en mängd samtal, på arbetstid och fritid, för att få stopp på karusellen.

Anders Teljebäck och Solveig Nilsson är ansvariga för en äldrevård på dekis, som R. Rehnbäck skriver. Hur följer de upp fattade beslut, ramar och regler? Vad gör de när det inte funkar? Vi anhöriga famlar, lider med den som drabbas, förtvivlas över de som inte har anhöriga till hjälp. Att dessutom betala för något man inte får är bedrövligt.

Marie, anhörig

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare

Har du något att säga?

Skriv en insändare

Skriv insändare
Alla artiklar i
Bristerna inom Västerås äldreomsorg
Annons